Els quatre millors criteris per escollir el nostre dentista

En articles anteriors hem parlat de els problemes que provoca no escollir adequadament el nostre dentista. Des de cadenes que desapareixen deixant clients desatesos i amb tractaments a mitges, fins a pacients que no reben el tractament adequat, bé perquè no se'ls realitza correctament, bé perquè se'ls imposen intervencions innecessàries o excessives per al seu cas.

Sovint el pacient decideix per preu, ja que és el factor que més sol condicionar-lo. Tot i això, un mal servei no només acaba sortint més car, sinó que pot tenir conseqüències molt negatives en la salut bucodental. Un empastament en què no s'ha eliminat completament la càries, una neteja en què encara queda tosca a la geniva, i fins i tot substituir peces dentals que podrien haver-se salvat. En alguns casos suposa tornar a pagar el servei a un altre especialista; en altres, un empitjorament del problema i un cost extra que ens podríem haver estalviat, a més a més d'un risc innecessari per a la nostra salut.

D'altra banda, el pacient no sol tenir el coneixement tècnic necessari per valorar en primer lloc si el servei que us proposen és el que realment necessita, si ho executen bé, i si el professional escollit és el més adequat.

Però com decidim en primer lloc si podem confiar o no en el dentista que tenim davant? Hi ha quatre pautes que ens poden ajudar a decidir.

  1. El temps que ens dedica. Un bon professional ens dedicarà temps de qualitat per entrevistar-nos, per interessar-se pel nostre estat general de salut, el motiu de la nostra consulta i els nostres problemes bucodentals. Ens farà una exploració dental i radiografies per recollir tota la informació necessària per determinar un punt de partida: la salut bucodental. El pseudoprofessional amb prou feines dedicarà temps a parlar i anirà directament a veure la boca i recitar en vers el tractament, com si fos una taula de multiplicar. Hi haurà poc temps per a explicacions i passarà força de nosaltres.
  2. Els consells que ens dóna. A més, parlarà amb nosaltres sobre la nostra situació de salut, ens donarà recomanacions per millorar-ne l'estat i marcarà les mesures de prevenció necessàries per mantenir la salut a llarg termini. El pseudoprofessional mai no haurà utilitzat la paraula prevenció en una visita, és més, no recordés ni el seu significat.
  3. Les alternatives que ens ofereix. Quan arriba el moment de gestionar les visites, el professional serà escrupolós a tornar la salut a la nostra boca, prioritzant això per sobre de tot. A més, ens explicarà els diferents tractaments possibles per solucionar el motiu de la nostra consulta. El pseudoprofessional voldrà començar com més aviat millor pels més costosos, implants, pròtesis o ortodòncia.
  4. La persona que ens atén. On més es veu el plomall és ara: ja no és el professional qui entra en joc, és el comercial. Aquesta figura, que no existia abans als centres de salut, ara juga un paper protagonista en alguns. És el responsable de captar, tancar i vendre l'operació, mai més ben dit. Hi ha sens dubte una jugada ben assajada, el finançament. El que a priori hauria de ser una ajuda, un bon finançament sense interessos ia llarg termini, també es pot convertir en una dura condemna. Es quedarà en aquesta clínica fins a acabar el tractament, sense poder renunciar-hi si alguna cosa li fa olor de socarrim o si per desgràcia viu en les seves pròpies carns una desastrosa i menyspreable experiència.

Molts pseudoprofessionals juguen amb la por i la inseguretat que generen a les persones els temes de salut, i els nervis en si d'estar a la consulta d'un dentista. El millor és no decidir res al moment, recollir tota la informació que ens donin, escoltar la nostra intuïció i demanar segones opinions quan alguna cosa ens grinyoli.

Un cop a casa, investiguem, demanem recomanacions, comparem i siguem crítics. La base de la nostra elecció ha de ser la confiança, si triem barat podem acabar pagant un preu molt car.

Els nostres serveis

Finançament
a mida

Pàrquing i
wifi gratuïts

ulleres 3D
antiestrès

Tecnologia
avançada

Targeta de
fidelització

Conveni
amb empreses

Vols concertar una cita?

truca al 93 343 66 41, o omple les teves dades al formulari i et trucarem nosaltres.

Deixeu aquest camp en blanc

Responsable: Icercaib, SL Finalitat: Donar resposta a les consultes i la gestió de cites o altres peticions d'informació. Legitimació: Consentiment de linteressat. Drets: No se cediran dades a tercers, excepte obligació legal. Teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, com s'explica a la informació addicional.

Gran Via de les Corts Catalanes, 620, àtic 1r
08007 Barcelona
Tel: 933 43 66 41
Correu electrònic: clinica@ahoa.es
RESERVAR CITA